6 mars 2010

Tack

Tack tack allihop, hoppas alla blir mammor. Idag mår jag lite bättre änn innan, inte så illamående eftersom jag tar medicin för det. Ibland känner jag så deprimerad att jag orkar inte med graviditeten och bir arg för att må så illa, men när jag går in på hemsidor om graviditet och läser allmänt om olika faser om graviditeten och se bilder så lättnar det mitt humör. Det är roligt att i olika hemsidor om graviditet skriver "oktober mammor" , jag föder i Oktober, 20:e. Hur jag visste har inte barnmorska sagt till men utan i varje hemsida om graviditet kan man se kalender och så räknar den själv i vilken vecka du är i o när du kommer att föda, man skriver in sin första dag av sin sista menstrutation,datum,år och månad och så får man fram svaret.Det är roligt, inte alltid...

2 kommentarer:

Åsa sa...

Oj då! Här händer det saker när man inte kollar bloggen på några dagar! :)

Jag hoppas att du mår bättre, Farah. Det är verkligen inte kul att må illa. Många gör det, mest under de tre första månaderna, har jag förstått.

Om du har lust kan du läsa Stina-Lees blogg: www.stinalee.se Gå tillbaka lite i den. Hon skrev mycket om sin graviditet, och inte alltid bara om det som var bra. Kan kanske vara skönt att läsa att alla som är gravida inte jublar HELA tiden...

Aleisa Ribalta sa...

jag är här efter en googletur, egentligen skulle jag kolla på en argumenterande övning, vilket vad bra, jag läser SV2, men sent gillar jag allt i bloggen, och grattis till bebisen i magen, vad kul att hitta dig!