16 februari 2010

Haiti

Hej Bloggen!

Igårkväll när jag besökte en viss bloggare fick jag syn på denna låten och lyssnade. Jag blev tårögd kan jag erkänna! Alla världsstjärnor tillsammans och jag fick verkligen känslan att dem sjöng från hjärtat... Jag får gåshud varje gång jag hör den och inte minst sagt är videon också sevärd varje gång man lyssnar på låten! Jag laddade ner låten från itunes för en viss summa pga att denna låten är så underbar helt enkelt och fick mig verkligen att tänka till. Jag tycker det är underbart med såna här projekt för andra länder som får det svårt, stöd behöver inte betyda pengar i stora summor dem blir faktiskt minst lika glada för bara tanken! Bara att vi finns för dem, vi sörjer med dem och tänker på dem.
Som på tv när jag såg flera länder samla pengar och annat för Haiti, det som verkligen gjorde mig rörd var Palestina som försökte hjälpa till. Det är inte längesen dem hade krig och alla vi andra länder hjälpte dem. Med tanke på deras ekonomi och allt annat runt omkring så kan vi förstå att det inte blir miljoner dem kan skänka. Men tanken! Att dem ens ville hjälpa, dem som inte lever i lyx själva. Det var fint gjort! Det dem kunde skänka var mynt i en burk men jag tror att Haiti fick mer stöd än så.

Det är faktiskt bara till att öppna ögonen och se omkring oss. Det som drabbar världen drabbar oss alla. Remember, we are the world!


1 kommentar:

Åsa sa...

Jag håller med dig! Jag har använt låtarna från "Hope For Haiti Now" på mina lektioner i engelska och pratat en hel del om vad vi kan göra. Alla kan göra något.

Jag är mobilsupporter till Läkare utan gränser. Om man anmäler sig till det så dras en viss summa på ens mobilräkning varje månad: http://www.lakareutangranser.se/gava/Andra-satt-att-stodja/