2 april 2009

Påsklov

Har ni tagit påsklov från bloggen? Jag har påsklov från stegräknaren, fast jag hade kunnat slå mina rekord hundra gånger om så mycket som jag går varje dag. Det är jobbigt att vara turist. Nu är jag i Granada som är en jättemysig stad ca 12 mil från Málaga. Igår var jag i Alhambra som är ett fantastiskt palats byggt under medeltiden av arabiska sultaner. Det tog ca fem timmar att gå igenom hela området och det var sååå vackert med alla utsmyckningar inne i palatset.

Den här veckan är det "semana santa", den heliga veckan, som veckan före påsk kallas här. Varje kväll och halva natten har de helt fantastiska påskparader där de bär en jättestor figur eller flera olika figurer av Jesus eller Maria med en massa ljus och fina dekorationer. Det är riktigt häftigt att se och paraderna passerar precis utanför mitt hotell.

Några bilder från Alhambra








Inga kommentarer: