23 februari 2009

Dagens lektion

Idag börjar vårt stegräknarprojekt. Vi kom överens om att testa ett par dagar för att se hur mycket vi faktiskt går en vanlig dag och anteckna hur många steg vi kommer upp i. Därefter sätter vi upp ett rimligt mål. 5000-6000 steg om dagen borde de flesta kunna komma upp i, men det ska bli spännande att se. De som har hundar att gå ut med har en klar fördel... Andra som har en fördel är de som är glömska, de går mer än andra, tror jag. Skriv om hur det går med stegräknarna i bloggen för jag tror att våra läsare är nyfikna på det. Kååh, Sukii och Emma: hämta era stegräknare hos mig så fort som möjligt. Weese, du får en av Jiii.

Glömde säga till er som gör projektarbete om organdonation att det var en artikel om det i Sydsvenskan idag. Läs den här: http://sydsvenskan.se/inpalivet/article415313/I-vantan-pa-en-lunga.html

Vi pratade också om att vi tycker att det är roligt om lärare på skolan läser vår blogg. Vi vill också gärna att de ger sig till känna genom att kommentera våra inlägg! Jag lovar att göra lite reklam för bloggen på nästa konferens.

Vi pratade om att gå på bio. Jag vill själv gärna se I taket lyser stjärnorna trots att jag vet att jag kommer att gråta jättemycket. Jag skulle kunna tänka mig att argumentera för att skolan betalar biljetterna, för den filmen kan kopplas till många av kurserna som ni läser/har läst och vi kommer givetvis att blogga om filmen också.

Vi hann också läsa och gå igenom strukturen till ytterligare en argumenterande text. Jag lägger ut texten i bloggen tillsammans med kommentarer till den. Jag vill att ni ska bli jättebra på att skriva sådana texter, så studera den noga. Håll också utkik efter en blogguppgift som jag lägger ut nu i veckan.

4 kommentarer:

Adidas sa...

Tack för tipset Åsa, har sparat den på datorn :)

Åsa sa...

Ni har världens tur! På torsdag börjar en dokumentärserie på SVT1 som heter "På liv och död". Den handlar om jobbet på transplantationscentrum på Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg. Första programmet är på torsdag klockan 21.30. Här är en länk där man kan läsa mer:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=105226&lid=20090226&lpos=SVT1_0000_sitelink&from=tabla

Åsa sa...

Hela länken kom inte med. Lägger den i ett eget inlägg istället.

Jiii sa...

Tack så mycket Åsa för länken ;)