1 juni 2009

Lärarmiddag ikväll och kloka ord från Rafa

Några stycken kom för att få reda på sina betyg idag. Ni andra får dem på avslutningen. Håkan och några elever dekorerade väggen med handavtryck och bilder på årets studenter. Det blev snyggt!

Ikväll är det middag för studenter och lärare klockan 18:00. Jag ska ta med mig kameran och kanske dyker det upp några bilder från middagen här i bloggen. Jag lovar att beskära dem enligt våra regler, såklart, om ni inte vill vara med på bild i bloggen, vill säga :)

Jag är fortfarande ledsen över att Rafa blev utslagen igår, men Pink sa idag att jag istället ska tänka på alla hans segrar. Tack, Pink! :) Rafa sa själv i sin presskonferens efter matchen att man lär sig mer av sina förluster än av sina segrar och för att verkligen kunna uppskatta segrarna behöver man förlora ibland. Han är så klok! Han sa också att den som spelar dåligt brukar förlora och eftersom han spelade dåligt igår så förlorade han. Det tröstar mig lite att höra honom prata om matchen. Han vet så väl vad det handlar om.

Vi ses ikväll allihopa!

Inga kommentarer: