25 maj 2009

Imponerande avslutning

Alla som höll sina tal idag imponerade på mig! Att hålla tal är en svår konst, men det lät som om ni inte hade gjort annat!!! Det var precis den avslutning jag hade önskat mig i svenska, både glädjefylld och lite vemodig och med duktiga elever som presterar på toppen av sin förmåga. Som lärare kan man inte önska sig mer. Ni såg ju själva att jag både skrattade och grät.

Jag återkommer med några väl valda citat ur era tal. Hoppas det är ok? Den som vill kan så klart lägga in hela sitt talmanus själv i bloggen.

Återkommer också med en sammanfattning av Studenter 09 Blog Awards.

Jag har mailat resultaten från det nationella provet till er som inte var på dagens lektion. Ni missade verkligen något. En eloge till Pink som stannade kvar fast hon inte alls mådde bra. (Eloge betyder hyllning, lovord och uttalas ellååsch).

Inga kommentarer: