24 maj 2009

Sista svensklektionen

Imorgon har vi den sista lektionen i svenska. Vi har mycket att göra och jag vill inte stressa igenom era tal, så jag vill be er att räkna med att vi kommer att hålla på lite längre imorgon. Absolut senast klockan 15:00 bör vi vara klara. Är vi färdiga tidigare så slutar vi då, men var beredda på att stanna tills dess.

Vi börjar med talen. Se instruktioner i tidigare inlägg. Maxtid för talet är 5 minuter/person. Manuset ska lämnas till mig skriftligt vid lektionens slut. Inga senare inlämnade manus tas emot.

När alla som vill har hållit sina tal blir det Studenter 09 Blog Awards där årets bloggare kommer att få sitt pris. Det kommer även att delas ut diplom i ett par andra kategorier som har med bloggen att göra.

I slutet av lektionen får ni resultaten på det nationella provet skriftligt. Ni får också tillbaka uppgift 10. Om ni vill få reda på ert slutbetyg i kursen finns jag på mitt arbetsrum måndagen den 1 juni klockan 12:30 - 14:00 för individuella betygssamtal. Annars får ni betygen den 11 juni på avslutningen.

Imorgon, men absolut senast måndagen den 1 juni, vill jag ha in svenskboken.

Jag saknar också stegräknarna från följande personer: Tråden, Tsk, Emma, Sukii och Globben.

Fråga här om du undrar något inför talet. Se också instruktioner i tidigare inlägg.

Vi ses imorgon klockan 12:30!

4 kommentarer:

Adidas sa...

Åsa? Mitt tal blev 550 ord. Gör det något? För när jag redovisar tar det inte mer än några minuter ju..? Jag vill inte ändra min text :)

Åsa sa...

Det är lugnt. Ändra inget.

Emma sa...

Åsa jag vet inte om jag stannar hela lektionen imorgon, har feber och skit.. Vet därför inte heller om jag kommer läsa upp det men ska försöka. (: ..

Åsa sa...

Hoppas du mår bättre imorgon! Om du lägger dig tidigt kanske det går över?

Dagsformen får avgöra såklart, men jag tror att du fixar det. Tänk på att det är sista svensklektionen. Ever.