22 oktober 2008

Generation fett :O



Ikväll hade jag tänkt att se på tv3 på en intressant "dokumentärserie" som heter "Generation fett". Många av er har säkert redan sett på programmet och jag vet att flera har starka åsikter om personerna i just "generation fett". Därför tänkte jag bara nämna mina åsikter lite snabbt. Jag tycker det är sjukt att man vill riskera sitt liv för att bli så stor som möjligt. Inte för att det inte är vackert utan för det är direkt livsfarligt. Men å andra sidan så finns det många som hyllar supersmala modeller och det är minst lika livsfarligt att svälta sig själv som att äta för mycket. Jag tycker dessutom synd om många i programmet. Även om man kanske i många fall får "skylla sig själv" för att man är tjock så tror jag inte många vaknat en morgon och tänkt "Nä, men om jag skulle se till att väga en 250 kilo inom ett år. Det låter som en bra plan!" :O
Men iallafall ikväll ska det handla om alla skolbarn är som överviktiga. Problemen är alarmerande – en hel generation riskerar att dö i förtid av fetmarelaterade sjukdomar. För att försöka göra något åt problemen har de styrande politikerna i staten presenterat ett kontroversiellt lagförslag, undra hur det går till? Låter intressant men samtidigt så kan man tycka synd om dem att behöva leva som en överviktig barn, undrar även hur stora barnen kommer blir som vuxen? Eller om dom nu kommer leva så länge?
Hörreni, glöm inte och tittat på den dokumentärserien!
ha det gott, byebye.

2 kommentarer:

Adidas sa...

Hääärligt suki :D så ska det se ut!

Åsa sa...

Hej Sukii! Jättekul att läsa inlägg från dig :) Jag har inte själv sett programmet. Jag har lite dubbla känslor inför sådana program för samtidigt som jag är fascinerad av det blir jag lite förskräckt.. Men jag vet att jag inte kan låta bli att titta när jag väl har börjat. Skrämmande ändå att så många barn är överviktiga.