22 oktober 2008

Min Praktik

Hejsan.. Sukii här, har haft min laptop på lagning så jag har inte kunnat skriva på Bloggen, men nu såå..
Ska kanske börja med att hälsa på Åsa min svenska lärare, alla från min klass och alla bloggläsare..HEJ PÅ ER ALLA :)
Som alla har förstått nu så e vi på praktik nu men det e nu vår sista vecka :( kommer sakna min handledare.

Lite kort om min praktik resa.. för min del så praktiserar jag på ett LSS-boende för jag valde socialpsykiatri och då får man praktisera inom detta. Först tänkte jag va fan har jag gett mig in på och tankarna flöde angående hur brukarna skulle va och hur personalen skulle va mot en..Men när allt väl började så va det inte så “farligt” som man kunde tänka sig, personalen är hur trevliga som helst, och brukarna är också rätt så trevliga men vill helst va för själv så man kan inte få någon bra kontakt med dom som tex på ett äldreboende där de äldre ser fram emot och få talas vid, men de kan hända att dom också kommer

Första veckan fick jag praktisera på ett Lss-boende med personer som har autism, men pga. En person så kunde jag inte va där, för hon tyckte att ha en praktikant skulle inte kännas bra. Men så fick jag byta till en annan Lss-boende där det finns brukare med missbruk av alkohol, droger och självmedicinerar sig, drabbad av schizofreni och personlighetsstörning, så de har många sjukdomar som man får se hänsyn till.

Min mentor har varit och häsat på för att göra en halvtidsbedömning och de gick bra, och så ska han komma igen på fredag för att den här gången göra helbedömning, det ska nog också gå bra..får man hoppas:D

byebye

1 kommentar:

Åsa sa...

Det låter som en ganska jobbig praktikplats med brukare som har så många diagnoser! Bra gjort att fixa det.