10 december 2008

Etik och lite annat

Eftersom jag inte kan låta bli att engagera mig i saker och ting pratade jag med er lärare i etik idag. (Jag vet. Ni kan slå mig imorgon om ni vill. Eller dissa mig i bloggen.) Jag vill nämligen gärna se den där debatten och hon vill också att den ska bli av. Jag tipsade om att ni ju först kan ha en övningsdebatt så att alla får klart för sig vad som förväntas av en egentligen. Man kan ju inte gå direkt på framträdandet om man inte har övat först. Så är det med allt.

Jag har skickat över de språkliga debatt- och argumentationstipsen till er lärare. Det är samma tips som jag postade in i bloggen för ett tag sedan. Jag berättade för henne vilka kloka saker ni har sagt om Möss och människor och att den handlar om etik och moral i allra högsta grad. Så jag vet att ni kan, haaa!

Undrar hur Mik-mik har det, förresten? Om du läser det här, skriv något till oss!

Inga kommentarer: