25 mars 2009

Idioter!

"Stenar och tomglas mötte räddningstjänsten när de ryckte ut för att släcka en anlagd brand i Rosengård."

NÄR ska Rosengårds invånare (jag syftar enbart på de idioterna som gör ovanstående) sluta med att skämma ut sig själv och börja fatta att räddningstjänsten inte är något dåligt?
Blir fullkomligt vansinnig över att det finns människor som hela tiden, om och om igen, får sig själva att framstå som.. dumma människor, genom att inte visa brandkåren/polisen osv någon respekt. Jag säger inte att polisen alltid handlar rätt, men det är inte det detta inlägget handlar om. Det handlar om att det är dags att växa upp och börja visa respekt för lagen och de människor som arbetar för den.

Inhale, exhale...

1 kommentar:

Åsa sa...

Den här företeelsen förvånar mig varje gång det händer. Jag blir också ledsen över att några få personer förstör för många andra.

Kan orsaken vara att dessa individer är allmänt frustrerade och besvikna på samhället att de tar ut sin ilska på de som representerar samhället i form av polis, brandkår etc?

Att någon kan ha dåliga erfarenheter av polisens bemötande kan man förstå, men det är svårare att förstå att man kastar sten på brandmännen, tycker jag. Eller ser man bara alla som samhällets representanter oavsett vilken uppgift de har?

Någon annan som har en bra förklaring?