30 mars 2009

Info om det nationella provet onsdagen den 1 april

Som jag sa på lektionen idag blev jag verkligen jättebesviken och förvånad över att så många valde att strunta i uppgift 9. Det måste ju tyda på att ni har helt klart för er hur ni ska gå till väga på onsdag. Hoppas att jag har rätt! Den här kursen handlar om att leva upp till det som krävs hela tiden - inte varannan gång eller när man själv känner för det. Jag har höga krav på alla i den här kursen och jag tror att ni kan leva upp till dem, men det kräver en arbetsinsats.

Idag delade jag ut ordkunskapsdelen från årets högskoleprov. http://sydsvenskan.se/utbildning/article422823/Testa-dig-sjalv.html
Läs mer om högskoleprovet här:
https://www.studera.nu/studera/339.html

På onsdag den 1 april gäller följande för det nationella provets skrivdel:

Förbered dig hemma genom att läsa texthäftet samt skrivråden och exempeltexterna jag har delat ut. Titta på textmallarna i bloggen (under etiketten textmallar) och tänk igenom vad du har lärt dig om olika texter under året.

OBS! Du får inte ha med dig några anteckningar eller stenciler till provet.
  • Tid: 8:10 - 13:10 (inget insläpp efter 8:30).
  • Plats: Klassrummet
  • Ta med: Texthäftet Engagemang och påverkan, något att äta och dricka, blyertspennor, suddgummi, ev pennvässare, ordlista (om du har).
  • Inga andra lektioner på eftermiddagen

Inga kommentarer: