13 mars 2009

Låt oss bli dem oförglömliga!


Jag har redan 10315 steg!
Dagens promenad med weese och anonym var för roligt! Men innan det så hämtade vi våra studentkläder, som egentligen inte släpps ut förre än nästa vecka men men.. (:

Vi började promenaden från skolan och gick närmaste vägen till mitt hem, men nej! Det räckte inte. Eftersom vi har fått adrenalinkick nu dessa sista dagar så gick vi hela vägen mot stan också. Sedan tog jag bussen samma väg tillbaka hem igen! Hoppade av i samma busshållsplats som vi utgick ifrån på vägen till stan. Visst är man duktig liksom?
På väg hem försökte jag lista ut hur jag skulle bli bemött hemma med våra efterlängtade studenttröjor som jag hade tagit på mig på en gång
*desperat*, men det första jag hör är "vi fick böter pga dig ha ha". Mindre trevligt men jag lyckades asgarva som vanligt! Mina parents ville nämligen fixa min studentfest men det hade kostat dem några hundra kr extra haha (:
Sedan hade vi studentmöte igår , med halva skolan och bestämde i stort sätt allt som händer framöver. Mycket trevligt möte där vi fick bestämma det mesta och det blev som vi ville! Det känns så nytt med vår student. Dels för att vi är dem första studenterna från nya skolan, som har gått där från ettan till trean. Alla är så pass medvetna om det så att vi får allting precis som vi vill ha det. Som balen tex, vi är nog dem första studenterna från vår skola ialla fall som har en egen bal på ett jätte mysigt ställe som kan ha kostat skolan jätte mycket pengar. Det blev så många ändringar från den "typiska" studenten vår skola har haft under alla sina år. Lärarmiddagen, bestämde vi att inte ha på studentdagen utan att vi vill ha det dagen innan på en fin restaurang och inte i skolan. Utspark dvs en "överrasknings dag" ska vi också ha i "studentveckan" som andra elever i skolan fixar åt studenterna. Vi ska inte ha scenen på det sätt skolan brukar ha utan den ska också stå där vi vill ha det, det ska sättas upp skyltar för varje klass så det underlättar för anhöriga. Det band som har spelat våra sånger under många år ska finnas där under hela den tiden vi är i skolan men vi ska ha våra egna utvalda låtar som varje klass får själv bestämma! Vi ska ha "minnesvärda" brev från lärarna som ska rullas och pysslas med röda rosetter som vi ska få på avslutningen. Förstår ni hur galet detta är?
Men innan detta möte igår hade jag jiii och anonym en timmes håltimme och vi bestämde oss för att ta en runda i stan och gå på skoaffärer. Typiskt så hörde jag rykten om dessa 'måstehadem' skorna och ville se dem. I butiken fanns där ett enda par 35or och självklart skulle jag sätta mina fötter i dem och inte ta av mig dem igen! Jag minns att jag smsade tsk att jag har fixat skorna och då säger hon "det är bra adidas! så ska det se ut, lektionen ska inte komma emellan oss och skorna". Uppmuntrande typ! Naturligtvist fick dem följa med hem, men hela vägen hem hade jag mamma i tankarna. Ett par skor till och du är dödens. Javisst! :D
Detta är för kul.. Studenten närmar sig, vi treor kommer varandra närmare och vi har det bara allt för kul i skolan! Varken läxorna eller proven hindrar oss från att shoppa under skoltid eller ha det kul och bara skratta åt alla svårigheter helt enkelt. Vi är studenter, vi tar det bara en gång!
Förresten tjejer, from nästa tisdag börjar kören där vi ska lära oss studentsången eller tom mixa med den lite eller hitta på annat kul för avslutningen. Jag menar, detta är sista gången och låt då skolan komma ihåg oss med något fint resten av sin tid! (:

1 kommentar:

Åsa sa...

Vilket härligt inlägg, Adidas! Läste det med ett leende :)