8 mars 2009

upg 7. (barnfonden)

En av de artiklar som får mig att vilja läsa mer om och som jag lätt bli påverkad och som får mig att engagera mig i i framtiden är barnfonden, fadderorganisation, bara och se bilder eller filmer får mig och tycka synd om de barnen.

Barnfonden är en svensk fadderorganisation. Deras uppdrag är att förmedla stöd till utsatta barn i Afrika, Asien och Latinamerika.
Stödet syftar till att skapa förutsättningar för barnen och deras familjer att själva förbättra sina levnadsvillkor. Stödet syftar också till att främja en hållbar utveckling av det omgivande samhället.

Att kunna hjälpa oskyldiga barn till att ha ett bra levnadssätt är något som jag har länge tänkt på, att kunna ge dom något man här i Sverige får gratis som tex. gå i skolan, inte gå hungriga, barnfrihet mm.

Alla artiklar, organisation, tv galan om barnfonden och även de människor som är engagerad i detta har fått mig och bli påverkad och fått mig och tänka på det väldigt mycket. Som tex. artikeln om tv-mannen Mark Levengood som berättar om hur det är för han att ha två fadderbarn i Afrika. Klicka här för att läsa mer om artikeln.

Jag vet i alla fall var en del av mina pengar ska gå till :-)

Inga kommentarer: