7 mars 2009

Uppgift 7 ; artikel om engagemang och påverkan ..


Veckans uppgift var svår att hitta men när jag började fundera på nyheter som har hänt, så slog det mig. Den 28 april blev nog många människor runt om i världen omskakade om dottern som hölls fången av sin far (72 år gammal) i 24 år. Efter att jag hade fått höra om denna nyhet blev jag väldigt omskakad och förtvivlad att man kan ha låtit något sånt här hända. Det är fustrerande att inte någon har kunnat märka eller saknat denna flicka?

Kan det hända denna kvinnan som idag är 42 år gammal så kan det hända vem som helst. Verkar som om man inte tar allting på allvar idag. Blev så påverkad av denna nyhet att jag t.o.m började läsa detaljerna av nyheten som lades upp dag efter dag, tårarna rann.

För att jag ska kunna engagera mig på något sätt i denna nyheten är att vara uppmärksammad när något skumt är på gång där man bor eller var som helst man är. Hjälpa kvinnor runt omkring när de känner sig psykiskt eller fysiskt dåliga.

Kolla på bilderna och läs artikeln där kvinnan hölls fången av sin far här!

1 kommentar:

Åsa sa...

Den här historian tänker jag på ibland. Den är verkligen kuslig. Jag fattar fortfarande inte hur det var möjligt att han kunde gömma dem i källaren under så lång tid utan att någon kom på det.