8 mars 2009

Uppgift nr7

Levande Bränd

..är en bok som handlar om hedersmord.
När jag läste denna boken blev jag så berörd och påverkad att jag följde historien överallt på internet. Kan detta hända på riktigt undrade jag hela tiden. Kan föräldrar verkligen vara så mot sina barn? Kan knappt finna ord. Läs gärna denna boken om ni har möjlighet jag har rekommenderat den för dem flesta. Livet är inte ett hej och hopp, det händer mycket mer än vi anar. Men bakom stängda dörrar förstås, Souad är som sagt en av dem få tjejer som har lyckats dela med sig som har överlevt. Vilken tortyr hon utsätts för i sitt hem och överallt i hela det land hon befinner sig i. Kan ni förstå att dem plågar henne ytterligare på sjukhuset då hon bränns till döds pga sitt skam? Att det påverkar alla, så hon inte ens får den vården hon behöver. Omänskligt säger jag bara! De behandlas som djur och ingen kan stoppa på det..

http://www.boksidan.net/bok.asp?bokid=468
http://www.aftonbladet.se/wendela/article170062.ab

2 kommentarer:

Åsa sa...

Det står om mordet på Fadime också längre ner i din artikel, Adidas. Det var något som påverkade mig jättemycket. Jag hörde ett radioprogram om det för inte så länge sedan och jag grät jättemycket då också. Det var så hemskt när hennes syster berättade om mordet.

Adidas sa...

Ja det är hemskt! Jag förstår inte varför, hur de kan? Hur man kan vara så kallhjärtad :|