6 mars 2009

Matchen pågår


Den första av helgens fem tennismatcher mellan Sverige och Israel pågår och hittills verkar ingen ha försökt stoppa den. Väldigt jämn match. Själv har jag varit på ett ganska hopplöst möte idag där det snackades mycket, men sedan undrade man mest vad som blev sagt egentligen? Irriterande. Mötet var långt dessutom och jag har inte fått ihop så många steg pga det :( Grrr..
Om man är på lite halvdåligt humör och vädret är trist är det kul att läsa modetidningar, tycker jag. Därför ska jag läsa senaste numret av Elle nu :)

Vad ska ni hitta på?
Edit: Sverige vann den första matchen.
Enligt Sydsvenskan har det varit lugna protester hittills: http://sydsvenskan.se/malmo/article417941/Lugna-protester-mot-matchen.html
Edit: kl 23:39, 1-1 i matcher nu.

3 kommentarer:

Peace sa...

De är inte så at dem som demostrera vill ta sig in i tennishellern ellr var de nu är. Men att dem är emot att dem är här. Många har ställt frågan till mig från vänner till släkt osv vad har tennos spelarna med den konflikten och göra?
För mig så är det bara så att alla judar är exakt likadana!Dem roar sig och spelar medans dem andra får skitet och blir bombade osv medans ingen kan göra nåt åt de. Så att vi som är emot judarna de ända vi kan göra är och demostrera och få andra o bli påverkade och kunna förstå hur det e!
De va bara de jag hade och säga =D

Peace sa...

Det ska stå tennishallen.. offf jag har märkt att jag har skrivit väldigt konstigt men mycket stav fel =D ni får klura ut dem orden jag har stavat fel :P

Åsa sa...

Ja, tennismatchen är bara en symbol. Det man kan göra i ett demokratiskt samhälle är att demonstrera och skapa opinion mot det man tycker är fel, precis som du säger Weese.

Sedan finns det grupper som alltid är inblandade när det "händer saker" och som inte tvekar att använda våld. Det är dessa autonoma (självständiga grupper) som polisen misstänker ska försöka storma hallen för att stoppa matchen. Senaste rapporten är att de inte har lyckats:

http://sydsvenskan.se/malmo/article418121/Polisen-Vi-har-kontroll-igen.html

Är det någon som har varit där idag?