4 mars 2009

Sätt att påverka

Idag har jag gjort reklam för bloggen bland lärare på skolan! Hoppas att vi får fler läsare och kanske också kommentarer på våra inlägg.

Läste precis en musikrecension i Sydsvenskan om duon Mohammed Ali. De fick helt suverän kritik för sin musik! I recensionen står det att "det är den bästa svenska hiphop-skivan på tio år". Någon som har hört dem? Det hade inte jag, så jag var så klart tvungen att kolla upp dem och det visade sig att deras texter passar riktigt bra in i temat "engagemang och påverkan". Enligt artikeln "vågar de säga och säger något om den tid och det land vi lever i". Här är deras Myspace: http://www.myspace.com/mohammedali01 och en video till låten "Porten".



Edit: Vet ni om att om man googlar på orden "engagemang och påverkan" så länkar de första träffarna till era inlägg!? Testa själva! Vi är riktigt viktiga och inflytelserika nu :)

2 kommentarer:

Emma sa...

Snygg blogg OP3A!

Vad innebär engagemang-tråden? Är det ett tema som ni arbetat med?

Nyfiken...

Åsa sa...

Jag har lyckats läsa mig till (på en ganska väl undangömd plats) att temat för vårens nationella prov i Svenska B och Svenska som andraspråk B är "Engagemang och påverkan". Vi förbereder oss genom att diskutera vad vi tror att det kommer att handla om.

Här är länken: http://www.nordiska.uu.se/natprov/gymnasiet/varforgy