1 mars 2009

Uppgift 6

Engagemang krävs för att man ska lyckas. Det gäller både generellt i livet och om man vill lyckas inom något man vill uppnå. Vi kan inte kräva underverkan men vi kan alltid kräva att göra vårt bästa.
· Vi ställer upp för varandra.
· Vi lovar inte mer än vi kan hålla.

Påverkan innebär att ha inflytande på så att en förändring sker.

Både engagemang och påverkan medför i vårt dagliga liv, ex. skolan, jobbet, vänner, föräldrar osv.


Jag skulle kunna tro att engagemang och påverkan skulle handla om livet. aktiviteter som man gör under dagen.
Det skulle också handla om intresse ex. resa, teknik, fotboll, vård osv.

Engagemang och påverkan för mig att man blir engagerad och påverkad av de man vill ha enligt sig själv. Något som man tycker om och kan kämpa för det, för att få det.

Om jag skulle höra ordet engagemang och påverkan så hade jag föreställt att jag hade kämpat för något som jag har intresse för och har bekommit.

Jag tror att varje människa uppfattar begreppet påverkan och engagemang på olika sätt, enligt vad det föreställer för folket.

Inga kommentarer: