8 mars 2009

Uppgift 7: Engla

http://www.aftonbladet.se/nyheter/engla/article2248365.ab




Artikeln jag valt handlar om mord på en liten flicka. Varför jag valde den är för att när jag läste artikel försa gången påverkades olika känslor inne i mig, jag tyckte synd om henne, tänkte på mina syskon om det hände de hur skulle jag reagera? Det hände en liten flicka som cyklade hem från skolan, utan någon anledning, det kan hända med mina syskon också. Flickan var försvunnen ,jag gick efter nyheterna för att höra om de hittade henne dag efter dag, hade en känsla att de skulle hitta henne. Men hon hittades död. Tyckte synd om henne varför hände det henne? vad gjorde hon? jag blev påverkads och tänkte mycket på henne och på mina syskon blev extra rädd för de.

Artikeln tycker jag passar in i temat eftersom varje människa som läser den kan få upp tankar och känslor som kan påverka en på olika sätt.Mammor,barn och ungdomar kan påverkas mammorna kan tänka på sina barn och kolla efter de extra noga. Barn kan påverkas på att de vet att det kan hända de och kunna försvara sig om det hände de och tänka på att inte gå hem själva en lång bit.Ungdomar kan påverkas att de tänker på sina små syskon så att de ser efter sina syskon extra noga.

Inga kommentarer: