8 mars 2009

Uppgift 7

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4595044.ab

En 32-årig kvinna i Linköping har anhållits misstänkt för att dödat sin son. Pojken var knappt två år gammal.
När jag läste om artikeln "Mamma anhållen för mord på sin son" i aftonbladet så blev jag lite små iriterrad eftersom jag inte förstår varför man ska mörda en människa , eller sitt eget barn.
Hon kanske inte själv förstod men det ska inte behöva gå så här långt.

Det verkar som om de blir allt vanligare man kan höra oftare liknade fall på nyheterna och det får mig att tänka efter varför skaffar människor barn om dem har psykiska problem.
Om dem mår dåligt och inte klarar av att ta hand om sig. Sen så ger dem ett barn liv och tar det ifrån dem.
Jag blir väldigt ledsen man borde försöka göra något i framtiden om man har problem gå till en psykolog eller be om hjälp men mörda inte ditt barn.

Jag blir påverkad och engagerad i detta eftersom det berör mig för jag känner mig omskakad när jag läser sånt och på samma gång lite rädd att det kan hända sånt i ett sådant modernt samhälle.
Jag valde detta temat för att man blir engagerad automatikst när man ser en sån rubrik.

Inga kommentarer: