1 mars 2009

uppgift 6 (Engagemang och påverkan)

I livet har vi alla engagenmanger och påverkan som påverkar oss. Dessa begrepp hänger ihop på sätt och vis. Men alla har sin egen uppfattning när man hör ordet engagemang och påverkan och tolkar det på sin sätt.


Jag tycker att det är något som vi har i oss sen vi var små utan att man kanske lägger märke till, men vissa har mer engagemang till de som man ser viktigare och därför kräver de viktiga mer engagemang för att de ska lyckas bättre.

Jag ska ge ett exempel hur påverkan och engagemang hänger ihop. Vi människor påverkas av varandra tex när jag var liten såg jag min mamma noppa andras ögonbryn nästan varje dag fick hon kvinnor som kom hem till oss för noppa sig, detta påverkade mig och började testa själv. Det börja ske andringar från påverkan omvandlades till engagemang och jag börja engagera mig i detta.

Inga kommentarer: