17 januari 2009

Iskall träning

Hälsotemat fortsätter. Idag sprang jag tre varv i Beijerspark, men hade jag vetat att det blåste så otroligt kallt hade jag aldrig gjort det! Brrr. Jag hade lite lager-på-lager-klädsel på mig, man kan ju inte springa i en klumpig jacka. Detta gjorde att min stegräknare måste ha fastnat i kläderna för den stod på 1412 steg, vilket inte är mycket. Men jag har mätt upp samma runda tidigare. Då blev det ca 4800 steg vilket är ganska OK om man springer. Trött blev jag i alla fall. Och stelfrusen.

Om någon annan känner sig pigg på att börja träna kan ni kolla några av dessa ställen: Fitness24Seven (där Weese tränar) som finns på flera ställen i stan, Lady Fitness Center (bara för tjejer, jag tränade där förut), som ligger på Ö Förstadsgatan mellan Värnhem och Slussen, eller Friskis & Svettis som finns på Parkmöllan (Möllan), Heleneholm, Ön och på den bara ett år gamla anläggningen på Johanneslust. Själv har jag kort på Forum. Där är det ganska dyrt, men skolan har något personalavtal med dem så vi får lite rabatt.

EDIT: Idag var det en artikel i Sydsvenskan om gym och priser. Läs den här.

Inga kommentarer: