16 januari 2009

Lyxig dag

Idag har jag haft en ganska lyxig dag. Jag har läst det mesta som ska läsas den här veckan i min kurs på Malmö Högskola och tänkte därför gå och träna Body Balance på lunchpasset kl 12. Jag fick för mig att promenera dit med min stegräknare på mig. Min cykel har fastnat på treans växel och går så trögt att cykla på. Det går ungefär lika snabbt att gå som att cykla på den sega cykeln. Den är 15 år gammal :) Jag ska köpa en ny snart, men väntar tills det blir lite varmare.

När jag kom fram var passet inställt pga sjukdom! Gick en runda på stan istället. Det finns en del saker på halva rea-priset nu för den som orkar titta runt. Jag hittade inget speciellt, men köpte en fotfil och badskum på The Body Shop. Sedan promenerade jag hem igen. Det blev 8825 steg på stegräknaren. Helt OK trots att jag inte tränade.

Det låter som om jag har blivit en riktig hälsobloggare. Det var Weese som började med det här hälsotemat ;)

10 kommentarer:

Adidas sa...

Jag har gått 3894 steg än så länge, men inte så konstigt när jag är ledig och bara latar mig :) dessutom har jag inte på mig mobilen (stegräknaren) dygnet runt

Adidas sa...

Vi kan ha en tävling om det egentligen! Haha jag med mina idéer kill me.
Jo vi kan starta ett hälsoteam som har på sig stegräknare och räknar en hel veckas resultat och som vinner chocklad på tisdagar?

Åsa sa...

Ja! Jag är tävlingsmänniska och gillar att tävla i sånt jag är bra på. Undrar om Weese har en stegräknare? Nästa idé är att vi har pulsklockor på oss och springer runt som illrar i korridorerna, haha! Vilken syn!

Åsa sa...

Du har ju till och med ett sportigt namn nuförtiden, Adidas. Är du sponsrad?
Själv har jag alla mina träningskläder i konkurrentmärket Nike :)

Peace sa...

Varför inte och ah en sådan tävling =) Jag har tyvärr ingen stegräknare. Vart kan man köpa stegräknare ifrån? Nån affär ni känner till? så säg till mig så jag kan köpa en och delta i tävlingen o andra sida bra och ha för ha koll pga min bantning och hur mycket jag går! =D

Adidas sa...

Nej jag är inte sponsrad, adidas är kärlek! :)
Hmm, stegräknare finns väl i stadium?

Åsa sa...

Jag fick min stegräknare gratis från Malmö stad. Min kollega, P, tog den åt mig på någon mässa hon var på. Ska vi inte fråga om skolan vill sponsra oss?!

Emma sa...

Det var faktiskt en jäkligt bra idé att ha en sån tävling! Så är alla trimmade lagom till studenten. :D haha. Hur många steg är det man ska gå om dagen egentligen? typ, sinnessjukt många? Let's play!

Åsa sa...

Man brukar säga att 10 000 steg om dagen är ett riktigt bra resultat. För att komma upp i det måste man röra sig en del på fritiden om man inte har ett aktivt jobb eller promenerar till skolan.

Idag gick jag från Kirseberg till stan, en liten runda på stan och sedan hem, det blev 8800 steg ca. Ett step-pass är ca 10 000 steg på en timme!

Iman sa...

det låter fin ideé, det är kanske fler som vill delta i den tävlingen?