30 januari 2009

Uppgift N.5

Callin' you av Outlandish.


Callin' you är den låten man ska lyssna på då man är behov av gud. Inte bara de utan då man känner sig dålig och tvivlar på saker och ting inom livet, då är det "Callin' you" som ska sättas på. Handligen av låten är att vad vi än gör, vad vi än känner och
även om man känner sig ensam, så är man egentligen inte det och det är vad låten får oss och känna. Att vi ändå har någon bredvid oss, som ser oss, som känner oss mycket väl, som lyssnar på oss och leder oss till de rätta i livet. Men att ändå ska vi kunna ta ansvar själv och ställa allt till de rätta fast än att vi inte har någon lust eller ork. Och det är då vi ser att livet är elakt mot oss fast än att den inte är. De är bara vi som får den och se ut så.

Men med gud och våra böner som vi ber till gud kommer allt och funka igen och vi förbättrar oss. Sedan ser man all de goda i livet med hjälp av gud. Outlandish sänder budskapet till lyssnaren på rätt sätt, med orden, rösten, deras själ, tro och den härliga musiken.
Och man lever sig in i deras musik, de är inte bara en massa bajal utan det är verklig musik som sätt sig i benmärgen på en. Och har verkligen ett budskap som betyder något.



"I don't need nobody & I don't feel nobody,I don't call nobody but YOU all I need in my life"
"Jag behöver ingen & Jag känner ingen, Jag kallar inte på någon annan än DIG det enda jag behöver i mitt liv" Som sagt att vi är behov av gud. Vi vill ingen eller något än bara gud. Gud känner oss som mest, gud är den som lyssnar på oss, känner till våra hemligheter, vet var vi gör och vart vi går. De ända vi behöver vid hjälp och icke hjälp så är det bara DIG GUD. Jag är en sådan person, den ända jag kallar på är gud vart jag än är vad jag än gör så är det DIG. Eftersom jag vet att gud lyssnar på mig och kommer att acceptera och hjälpa mig.
"Even though you never let me down and always are by my sideFor all the times I've failed and hurt you deeplyBetter later than never to give you a 1000 apologies I'm shouting silently, callin' you, I'm listening to you, I'm tryin'You nourish me"
"Även om du aldrig svikit mig, och alltid är vid min sida, för alla dom gångerna jag misslyckats och sårat dig djupt, bättre sent än aldirg att be om ursäkt 1000 gånger, jag skriker tyst, kallar på dig, jag lyssnar på dig, jag förösker, du ger mig energi"
Jag har själv svikit gud och har misslyckats med många saker. Och bett om ursäkt många gånger så att de inte går att räkna. Men de är vi människor vi tänker inte, vi tar inte allt på allvar och tar eget ansvar. Pga vår svaghet är vårt rop till hjälp DIG GUD! Efter allt vi gjort och sårat dig så är du vårt största behov. Ibland då jag får ig på vissa prov som ber jag till gud att ersätta de ig:et till något bättre. Och jag får jag tillbaka min energi av DIG, av din godhet, trygghet och av din hjälpsamhet.

"Callin' you"
"Kallar på dig"
Det är de vi människor gör, vi kallar på dig!!



Jag valde denna låt för att den är väldigt betydelsefull! Och den har verkligen satt sig i benmärgt. Nu medans jag skrev denna text om låten så har jag insett hur mycket jag är behov av gud. Mer än vad jag trodde. Låten levererar budskapet och orden är verkligen betydelsefulla. Guldvärda är dem. Vi alla eller dem flesta dem som tror på gud är behova av gud men dem flesta inser inte det, men hoppas på att dem verkligen lyssnar på denna låt och tänker efter vad orden betyder, ord för ord. Jag kanske är fast vid den låten och har den tanken av gud och vår behov till gud kan ju också bero på att jag är religös.
Alla är olika och kanske kallar på någon annan än gud. Men för mig I don't call nobody but you!



2 kommentarer:

Åsa sa...

Den här analysen fungerar väl eftersom den är personlig och allmän på samma gång. Du visar säkerhet och självständighet i din personliga tolkning av låten, men du är även öppen för alternativa tolkningar på ett lagom självsäkert sätt.

Du visar att du har funderat mycket över låtens innehåll och budskap och det är lätt att fälja dina tankegångar.

Några talspråkliga formuleringar samt meningsfragment kan slipas till för att texten ska bli ännu tydligare.

Åsa sa...

..lätt att fÖlja menar jag...
Störigt att man inte kan redigera i kommentarer.

Hoppas det var en ok version av låten jag hittade på Youtube?