17 september 2008

G'day mate.

Ursäkta att jag skriver detta inlägg så sent, men jag som aldrig brukar vara på datan har faktiskt suttit här sen innan sex och skrivit kommentarer och plus har jag forskat lite om min och Fb3:s plan.

Detta var det billigaste jag kom fram till:

Alternativ 1: 2 veckor i Ghana, 1 vecka jobb på barnhem, 1 vecka resa runt överallt. 6900:- + flyg tillkommer 2/2-09 dit och 16/2-09 tillbaka: 6400:- tillsammans = 13300:-
I priset ingår: Litteratur, visum, mat, boende, volentärplats, intreäden och transporter till de ställena vi ska till inkl. besöken. Som jag skrev innan kostar flyget 6900:-

Alternativ 2: 2 veckors praktik på barnhem sen hem mot Sverige. 5500:- + flyg och det som står i det som ingår förutom besöken på ställena och de transporter som görs till ställena. = 11900:-

Det fanns många andra allternativ som tex till Thailand, till Kina och Indien, men som sagt var detta billigast och jag hoppas att jag ska fixa pengar till detta genom fonder och andra företag som kan sponsra oss. Väldigt svårt att hitta på nätet, men jag ger inte upp! Jag har sammanlagt räknat ihop att vi skulle behöva en summa kring 125 000 kr om vi skulle bli ca. 10 st som ska med.

Om ni undrar något skriv.

Hasta la vista, dudes.

1 kommentar:

Adidas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.