26 september 2008

Är ledig denna helgen så idag var min sista dag, skulle sluta kl 17.00 men min handledare tycker att det ör onödigt att jag är där sålänge. Så jag fick sluta direkt efter att den ena satkärringen slutade alltså kl. 15.20. Jag har 2 sånna på min avdelning som alltid klagar när jag får sluta tidigare, så det första jag gör när jag börjar är att min handledare ska kolla om de kommer va här eller ifall jag kommer sluta tidigare.

Idag var jag med på ECT behandiling, en slags elchok i huvudet som ska göra patienter bättre. Har redan kollat på det en gång, men sen idag när vi körde patienten till uppvakning så slutade hon att andas och fick hjärtstillestånd. Trodde att hon skulle förbli död, men läkarna räddade henne.

1 kommentar:

Åsa sa...

Oj, vad dramatiskt! Elchockbehandling låter hemskare än vad det är. Först trodde jag att det var som elektriska stolen men nu har jag förstått att det används för att bryta riktigt djupa depressionstillstånd och att det inte är så hemskt. Synapserna i hjärnan kommer igång igen och de flesta blir bättre efter några behandlingar.