30 september 2008

Spex?

Godmorgon.

Blev väckt kvart över nio av Anders som ringde, säkert för att informera om fotograferingen. Dock så var jag lagom medveten så han skulle ringa tillbaka, he he.
Däremot så tänkte jag att det hade varit kul att göra något annorlunda istället för det gamla vanliga fotot. Eller har jag fel? :)


Jobbade kväll för första gången igår, riktigt segt. Var en tjej som skulle få korsett (inte mot skolios) och herremingud som hon skrek. Påpekas bör väll att hon hade opererat ryggen innan. Och tydligen så är jag jäkligt svag för att se när andra har ont för i stort sett hela rummet började snurra. Finfint! Är så glad att jag valt rätt linje.. Hrm.


Nu ska jag umgås ett tag med mamma som står bakom och hänger. Hade iallafall varit kul med ett annorlunda foto, som sagt. (:

Ha det!

6 kommentarer:

Adidas sa...

Hade ni varit mer sociala/aktiva i klassen så hade ni väl haft en aning om vad som är tanken inför fotograferingen? Eller? Att vi hittar på något speciellt för i år har varit bestämt sen tvåan. Men men.... var åtminstone med på torsdag och bestäm vad vi ska ha för tema, än att bara skita i det helt och hållet!

Emma sa...

Jo det vet jag också, men vi har inte bestämt något. Det jag syftade på. Och varför skulle jag skita i temat när jag precis tagit upp det? :)

Anonym sa...

Tvåan var ett bra tag sedan. Kanske folk som har glömt bort det, skribenten Emma skriver dock att hon visste om detta innan. Det hon vill nu är att ni ska komma överens om vilket tema/spex ni ska ha. Hur gick det egentligen på läsuppfattningen på nationellaproven i svenska? Japp japp..

Bör väl tilläggas att jag inte har någon insyn i er klass, men jag har själv gått i skolan och vet att alla kanske inte har lika lätt att ta för sig i klassrummet.

Kram påre!

Åsa sa...

Det är inte det lättaste att komma på ett tema. Kommer ni på något är det såklart jättekul. Jag minns "min" klass förra året. Den bestod av många individualister som hade svårt att enas. Jag var ingen bra mentor för dem heller just när det gällde att uppmuntra dem till att komma överens eftersom jag själv är rätt värdelös på att samarbeta. Några ville ha sjukhus-tema, andra inte. Det slutade med att alla gjorde som de själva ville: några hade sjukhustema, några var militärklädda, någon hade duschmössa och handduk på sig och några hade sina vanliga kläder på fotot. Alla var individer - fast i grupp. Jag tror att det speglade den klassen ganska väl och till slut blev det faktiskt en bra lösning :)

Adidas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Adidas sa...

Vad kul att du tillhör klassen på internet :)