14 november 2008


Burlöv Center är ett rätt litet område en liten bit utanför Malmö. Här händer det rätt mycket men samtidigt är det rätt lungt. Här på mitt område finns det ingen väg där bilar kör de får inte lov att köra in här förutom om någon ska flytta får man det så man kan flytta sakerna till bilen. Det är en väldigt fin plats till små barn det finns många lekplatser på varenda höghus finns det lekplatser framför höghusen. Jag har bott här i över 10 år och alla som bor här känner varandra rätt bra. Jag trivs rätt bra här men jag hade velat flytta härifrån har bott här alldeles för länge så det hade varit skönt och flytta härifrån. När man är ute ser man alltid små barn som är ute och leker i regnet till och med som leker runt. Och vi har en stor hundagård med där brukar det alltid finnas hundar som springer runt där. Vi har en skola som ligger två min bort från mig och där brukar de flesta vara och spela fotboll och så har vi en liten lokan 3 min bort från mig där alla kan gå och pyssla lite med vad som helst t.ex. spela spel, dansa och lite så det är mest gjord till barn som inte har mycket att göra på fritiden. De flesta här har faktist barn och alla barnen känner varandra och de flesta familjerna känner också varandra.

6 kommentarer:

Åsa sa...

Du beskriver ditt område som lugnt och trevligt, fast du säger att "det händer mycket" också. På bilden ser det grönt och fint ut och det är bra att inte bilar får köra in, tycker jag. Ja, ibland kan man känna att man har bott på en plats alldeles för länge och att man behöver se och uppleva något nytt. Var skulle du vilja bo? Vore kul att höra :)

mik-mik sa...

Ja åsa det är en bra fråga har inte funderat mycket på det men utomlands vore mycket bra men även lite längre upp i sverige går bra.

Åsa sa...

Var utomlands?

mik-mik sa...

Jag hade faktist velat flytta till USA. Har aldrig varit där innan men ska dit någon gång hoppas jag att det blir.

Åsa sa...

Jaaa! Jag med. Kan tänka mig New York och San Francisco :)

mik-mik sa...

haha ja det vore perfekt vi kanske kan flytta tillsammans Åsa någon gång:)