4 november 2008

Fotofinnaren

Nu har jag varit i kontakt med redaktören för bildbanken Fotofinnaren Vi får använda bilder därifrån till vår blogg.


Den enda regeln är att vi måste skriva www.fotofinnaren.se vid varje bild vi använder.


Om vi har lust får vi gärna lägga till bilder som vi har tagit själva i deras bildbank så att andra också kan använda sig av de bilderna.

Vi får bli lite aktiva med våra digitalkameror/mobiler, helt enkelt. Egentligen är det roligare också. Då blir bloggen mer personlig. Vi får börja tänka i bilder: hur kan jag ta en bild som visar vad jag menar med mitt inlägg? Jag lovar att själv anstränga mig mer på den punkten också!

Nu känner jag mig lite lugnare för det där med bilder. Puhh.


Här är min första ansträngning: Den här bilden tog jag förra hösten. Någon hade hängt upp en gammal skivspelare i ett träd i Beijers park. Vad ska det symbolisera, tror ni?

Bild: Copyright Åsa :)


Inga kommentarer: