17 november 2008

Mitt bostadsområde.

Området jag bor i är ganska lugnt. Jag flyttade hit för ungefär 5 år sen och jag har trivts bra hela tiden. Det har aldrig varit mycket bråk här så man har känt sig ganska trygg men för dock några månader sen var det skottlossning och massa bråk på gång men det har lugnat sig nu. Då kände man verkligen inte sig säker och gå ut jag stannade hemma så mycket jag kunde! Många börja klaga över att dem inte vågar gå ut och att deras barn kan vara i fara.
Det har lugnat sig nu sen ett tag tillbaka så det känns bra nu igen, hoppas inte sånt händer igen!
Bortser man från allt det dåliga så är miljön och samhället ganska lugnt och fint. Vi har några lekplatser som är roliga, tre st fotbollsplaner och en skola. Vårdcentral har vi också! Vårt torg finns där rätt mycket på, två pizzerior, willys, temamat, frisörsalong, cykelaffär, video, tobakaffär och en mäklarbyrå eller blomsteraffär jag är faktiskt inte säker. Har inte kollat in på länge, dem bytar ganska ofta. Sen finns det en netto också.
Vi har mest höghus, alltså lägenheter. Villorna är längre ner i slutet av området. Lägenheten jag bor i är ganska stor och jag tror många av lägenheterna i mitt område är lagom stora, så som jag har hört och sett iallafall.
Det är en bra miljö och plats för små barn att växa upp i för på varje gård är det nästan alltid småbarn ute som leker och här bor jättemånga äldre människor så det är som sagt ganska lugnt.
Jag trivs med min bostad, känner mig inte rädd när jag går ut eller fruktar för något.

1 kommentar:

Åsa sa...

Det förstår man att folk blir rädda och känner sig otrygga när det är skottlossning eller andra läskiga "aktiviteter" i området. Först blir folk nog riktigt rädda, men sedan kan det lugna ner sig när man kommer på att det egentligen kan hända var som helst...tyvärr..