14 november 2008

reportage från min stadsdel
Riseberga är min stadsdel
men jag bor på toftanäs
som jag har tagit foto på.

Här finns många barnfamiljer
och här är trevliga människor och bra att bo.
Här finns en skola som ligger nära som heter Riseberga skolan
och det är från årskurs 1-3 och den var väldigt bra och roligt
den rekommenderar jag till alla barnfamiljer.
Sidan om skolan finns också en förskola. Här finns många lekplatser i området.
Här finns också stora grönområden och en stor hundrast plats som man ser här nedan.


Toftanäs har blivit mycket större på bara några år här finns många nya affärer och många nya hus som byggs.Med detta så har här kommit många fler invånare och många nya barnfamiljer.

Som jag har berättat så har det blivit en stor förändringar och det har samtidigt försämras till det negativa.
När jag var mindre så var det inga problem med att vara ute sent på kvällarna men nu har samhället förändras och nu är man inte lika säker längre.
Många har blivit rånade och vissa har hamnat i slagsmål och det har varit många inbrott runt om kvarteret.
Så tyvärr så måste jag säga att toftanäs har försämras på ett par år. Men det blir kanske bättre när polishuset är klart här vid toftanäs då kanske allt blir lugnt ingen som det var förr. Så jag hoppas att polishuset byggs snabbt så det kanske blir lungnare och ett bra område igen.

1 kommentar:

Åsa sa...

Spännande att höra om en av Malmös "nyare" stadsdelar. Staden växer ju hela tiden. Du tar upp både positiva och negativa aspekter i ditt reportage. Intressant att du även har kunnat se en förändring under tiden du har bott i området.