10 november 2008

Herregud..

Vet inte hur mycket man kan urskilja av det som står på mobilen men jag kan ju lite snabbt informera.
"1984 mördades en 4 årig flicka. Hon blev strypt av sin styvpappa. Om du inte skickar detta till 10 pers inom 30Min kommer hon att sitta på din sängkant å stirra på dig med sina mörka ögon fulla av sorg. Och på den 13onde natten kommer hon att strypa dig långsamt till döds. Sov sött.”
Kan inte hjälpa det men jisses vad fjantigt att en så pass stor tidning/hemsida som aftonbladet.se tar upp detta. Det är ju inte så att det är ett kedjebrev som har cirkulerat på nätet sen jag var typ sådär, 11år gammal? Visst det kanske är lite väl mycket men känns ändå som att aftonbladet borde ha något mer intressant att ta upp.. Jag menar, har de någonsin besökt lunarstorm?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3736371.ab

1 kommentar:

Åsa sa...

Det här med kedjebrev var populärt när jag var liten också (fast i pappersform). "Om du bryter kedjan och inte skickar vidare kommer det och det att hända", stod det alltid. Ett fenomen som nu har överförts till SMS eller som sprids via nätet. Varför skickar man sådana? Vilka gör det? Vad står det för som "samhällsfenomen", tror ni?