14 november 2008

Uppgift 2


Skurup är en härlig "by" med många trevliga människor,
jag har faktiskt inte gått förbi en enda äldre person utan att säga Hej.

Jag har inte bott här så länge men utav det jag har sett så är det väldigt lungt inga större bekymmer.

Det finns jätte stora dammar med många ankor i som man kan gå och mata samt jätte många fina lekplatser som man kan se att barnen utnyttnar.

Eftersom vi bor i ett villa område så finns det inte så många bilar som åker förbi och för buller. Det är väldigt grönt här mycket natur alltså.

Vi har ett väldigt stort torg också där det finns olika sorters affärer som vi kan gå och handla i. Men som sagt jag har inte bott här så länge samt att jag inte går i skolan här,

så jag kan inte så mycket.

Utöver att det är väldigt lungt och skönt så är detta ett ställe man kan komma hem till efter en tuff dag på jobbet och koppla av på...

1 kommentar:

Åsa sa...

Kul att läsa om dina första intryck som nyinflyttad. Det låter sympatiskt att människor faktiskt säger hej till varandra - då finns det hopp! :)