14 november 2008

Skrivuppgift 2

Kirseberg.


Kirseberg är en väldigt vacker stadsdel som lockar allt mer folk, som unga som äldre. Med dess stora gröna ytor, stora parker och fina lekplatser, kan man umgås i den fina naturen och känna trygghet.


Kirseberg har alltid varit en stadsdel i ytterkanten av Malmö, men håller på att utvecklas med stora framsteg då ett nytt köpcentrum i närheten kommer byggas där det är lätt till att ta sig dit och därifrån.


Parkerna är en tillgång till de folk som tycker om att röra på sig i naturen och slappna av. Många av parkernas historia är flera hundra år gammla, tex. "Tjuvaparken" där man brände häxor på bål och Beijerspark som två bröder byggde upp.


Kirseberg är också en stadsdel som kan erbjuda mycket inom skola och dagis då det finns vanlig skola, "allergiskola" och bla. friskola som erbjuder en trygg skolmiljö.


Jag vill också tillägga att det är ett område med fin vård och omsorg då det finns en vårdcentral och massor med aktiviteter barn kan sysselsätta sig med i Kirsebergssporthall ex. Fotboll och Gymnastik.


Med detta att erbjuda trivs folk med stadsdelen och känner sig trygga och nöjda.



Ps. Min dator fungerar inte och kan inte få in min bild.



3 kommentarer:

Åsa sa...

Du ger en spännande bild av Kirseberg genom att ge exempel både från nutiden och från äldre tider. Du visar också att det är en blandad stadsdel både när det gäller befolkning och bebyggelse.

Kååh. sa...

Sorry det med bilden. Skicka det från min polares data.

Åsa sa...

Vi får säga att min bild på Kirsebergsfängelset får representera ditt inlägg också ;)